2020-01-07 06:30Pressmeddelande

Johannes Hansen släpper bok med sina mest populära texter

Boksomslag: Peppa mig eller flytta på dig Boksomslag: Peppa mig eller flytta på dig

Johannes Hansen pushar människor att växa, men han tror inte på silkesvantar - man får ingenting gratis. Och folk lyssnar, han har en av Sveriges största podcasts, slutsåld turné för fjärde året i rad och är hyllad av flera kända profiler som deras mentala rådgivare. Nu släpper Johannes sin tredje bok, Peppa mig eller flytta på dig. I den har han samlat inspirerande texter och sina mest populära citat, med budskap som ger extra bränsle till alla de som jobbar med sin utveckling.

– Ett citat är inte bara en inspirerande push när du är taggad på större framgång. Visst, det är absolut fingret till åskådarna på läktaren när du möter motstånd men en text kan även vara ljuset i tunneln när livet känns hopplöst och för tungt att bära, säger Johannes Hansen.

Idag jobbar Johannes Hansen dagligen med flera av våra största namn inom sport, musik och näringsliv. Över 150 000 människor har inspirerats av honom från scenen. Han är ständigt aktuell med sin turné och podcast där han löser livsproblem samt delar med sig av metoder och verktyg som gör människor mentalt starkare.

I relationen till sina följare har han lärt sig vilka budskap och texter som är mest omtyckta och har träffat störst publik. I Peppa mig eller flytta på dig har han samlat nyskrivna texter och populära citat som ger hopp, modd, styrka, tröst och insikter som uppmanar till att våga mer, göra mer och bli mer som människa.

— Jag har alltid samlat på texter som ett sätt att förklara världen för mig själv, idag är mitt skrivande en stor del av vem jag är. Men jag skriver inte bara för mig själv längre, utan mina texter har blivit min mission, mitt sätta att göra världen större för fler, säger Johannes Hansen.

"Ge upp idén om att du ”har något” eller ”redan kan det där”. Allt i ditt liv rör sig i en av två riktningar: det blir antingen bättre eller sämre. Dina mentala muskler blir antingen starkare eller svagare. Du utvecklas, känner dig mer levande och får mer energi, eller så tappar du, fastnar i gamla mönster och känner dig tröttare. Det finns inget mellanläge. På samma sätt blir dina relationer till vänner och familj antingen starkare eller svagare. Företaget du driver eller jobbar på säljer antingen mer eller mindre. Antingen lär du dig något varje dag eller så springer världen ifrån dig. Ditt liv blir antingen större eller mindre och du vinner eller förlorar lite varje dag. Om du inte gör det du gör bättre och med mer känsla och passion för varje år som går så står du inte stilla. Du går bakåt och blir sämre. När du inte tränar dina mentala muskler och gör det obekväma för att bli bättre så håller du inte din position. Du förlorar den. Ingenting står stilla."

– ur boken

Johannes Hansen är författare, föreläsare och mental rådgivare. Sedan 2007 har han rådgivit ett par tusen entreprenörer i sina tillväxtresor för att maxa potential, inspirerat tiotusentals studenter till att bli modigare och tränat ledarskapet för chefer i flera av Sveriges största företag. Peppa mig eller flytta på dig är Johannes tredje bok; han har tidigare skrivit böckerna Tough Love och Fuck your fears.

Boken utkommer den 14 januari 2020.